Jak rozwijać myślenie matematyczne i naukowe?
Przedmiot: Wychowanie Fizyczne
Nauczyciel: Jarosław Kaleta
Ćwiczenie: Pomiar tętna przez 1 minutę po wysiłku i w spoczynku, podanie różnicy , określenie swojej kondycji fizycznej poprzez osiągnięty wynik.
Opis ćwiczenia:
- po wysiłku,
- w spoczynku,
Myślenie naukowe i matematyczne można realizować na zajęciach technicznych poprzez:
Myślenie naukowe i matematyczne można realizować na plastyce poprzez:
Ćwiczenia na rozwijanie
logicznego i matematycznego myślenia
na zajęciach języka angielskiego.
1. Porównaj zdania:
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
2. Pytania testowe:
Królowa Anglii ma na imię :
a. Anna b. Elżbieta c. Katarzyna
Siedziba Królowej w Londynie to :
a. Buckingham Palace b. Westminster Abbey c. The Tower of London
Książe Karol jest księciem :
a. Szkocji b. Walii c. Irlandii
Najstarszy syn Księcia Karola ma na imię :
a. Harry b. Philip c. William
3. Wstaw F jesli fałsz and T jeśli prawda.
There are five people in my family, my mother and father, my two brothers and me. I haven’t got a sister. My father’s name is Tom and he’s 40 years old. He’s an accountant but he doesn’t work in an office, he works at home. My mum’s 37 and her name is Julie. She’s an architect and she likes her job very much. My big brother, Kevin, is 19 years old and the studies at University. He plays the guitar and he’s great. My young brother Jim is only 4 years and he likes singing. I love my family and we are very happy together.
4. Wstaw brakujące wyrazy:
Pandas are __________1 and white. They live in the ___________2. They eat _____________3. There are __________4 pandas in the world today.
Large parrots can ____________5. They live in the ____________6. They eat _____________7, seeds and nuts. Some parrots live for over ___________8 years.
5. Ustaw litery w kolejności alfabetycznej:
Xx Aa Cc Vv Ww Dd Kk Ee Gg Zz Jj Ff Ll Nn Hh Mm Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Yy Bb Ii
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Podziel wyrazy na dziedziny, nazwij je i przetłumacz na j. polski:
theatre, zebra crossing, bus, shop, open top bus, traffic, lorry, traffic lights, cinema,
1)………………………………………………………………………………………………
2)………………………………………………………………………………………………
3)………………………………………………………………………………………………
7.Przekreśl słowo które nie pasuje do pozostałych:
sum dad sister school
book pencil ruler brother
dog sheep doll cat
skirt shorts rubber dress
8. Zakreśl właściwe opcje.
1. It’s a/an orange pen.
2. Is Kate/Kate’s a doctor?
3. Is he/He is a student.
4. I’m/I ten.
5. It’s Lucy’s/Lucy pencil case.
6. This is his/he pen.
9. Ułóż zdania z podanych wyrazów.
1. my / where / ? / pen / is
__________________________________
2. very / you / . / much / thank
__________________________________
3. the table / not / come / . / do / to
__________________________________
4. you / . / welcome / are
10. W każdej grupie wyrazów zakreśl jedno słowo, które nie pasuje do pozostałych czterech:
a. |
purple |
green |
wet |
yellow |
pink |
b. |
mother |
uncle |
bee |
son |
aunt |
c. |
music |
ruler |
rubber |
pen |
pencil |
d. |
speak |
understand |
cook |
put |
write |
e. |
stomach |
face |
eyelash |
nose |
mouth |
f. |
trainers |
dress |
coat |
shop |
jacket |
g. |
cheese |
ham |
bread |
pasta |
tea |
h. |
hail |
fog |
snow |
wind |
rainy |
11. Dopasuj pytania do odpowiedzi:
1. Did you watch the film about aliens last night? ___
2. Were you sad yesterday? ___
3. Can you go climbing when it’s raining? ___
4. Which sports can you do? ___
5. What are you going to do on Friday? ___
A Yes, I was. I had toothache and a very difficult test– all in one day!
B No, you can’t. It’s too dangerous.
C No, I didn’t. I don’t like sci-fi films.
D First I’m going to do my homework. I’ve got a Geography project. In the evening, I’m going to a disco with my friends.
E I can swim, dive and surf. I love water and I’d like to learn to sail, too.
F The Vistula. It starts in the mountains and goes down to the Baltic Sea.
12. Pogrupuj wyrazy :
Basketball, Grapes, October, Running, Monday, Football, Wednesday, Fish, Saturday, January, December, Cornflakes, Jumping, Thursday, Honey, September;
13. Odpowiedz na pytania w języku angielskim:
14. Dopasuj wyrażenia. Jedno podane jest extra.
0 have a) shopping 0 __c)_
1 live b) the radio 1 _____
2 watch c) a shower 2 _____
3 listen to d) in London 3 _____
4 go e) school 4 _____
5 wear f) a DVD 5 _____
g) jeans
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Skorzeszycach
Skorzeszyce, 26-008 Górno
tel/fax: 41 30 23 008
email: spskorzeszyce@o2.pl
© 2011 - 2024 SP Skorzeszyce, Wszystkie prawa zastrzeżone